Trail Fantomes in de hitte
Terwijl ik mij aan het opmaken voor een héééél rustige trainingen bij een temperatuur van ver boven de 30 graden, wordt er in de omgeving van La Roche de Trail des Fantomes gelopen, met afstanden van 25 en 50 km. De 50 km is tevens het Belgisch kampioenschap lange trail. Een kampioenschap overigens zonder echte waarde, in het leven geroepen door de Belgian trailrunning federation, in feite een commerciële organisatie. Wouter Hamelinck heeft daar op zijn blog al aandacht aan besteed
http://blog.ptityeti.be/2012/01/btrf-be ... ing-farce/ De Trail des Fantomes is ook een trail van een commerciële organisatie, met hogere deelname prijzen dan we voor Ardense trails gewend zijn. Toch worden die bedragen grif betaald.
Opvallend op de startlijst is het enorme aantal Nederlanders. In totaal doen er meer Nederlanders mee dan Belgen...... De meeste Nederlanders kiezen voor de 25 km, hoewel er toch ook 78 landgenoten kiezen voor de 50 km. De uitslagen moeten nog binnenkomen, maar deze trail die overigens echt pittig is, is natuurlijk gekend door de Nederlandse successen in de 2 voorgaande edities. Met de overwinning van Thomas Dunkerbeck vorig jaar en de tweede plaats van Mike Buijck in 2010 en Bas Koenders in 2011, plus de overwinning van Anita Joziasse bij de dames in 2010. Ook op de korte afstand stonden er Nederlanders op het podium. Net als La Roche zelf is de Trail des Fantomes dus een beetje een Nederlands gebeuren.
Info over uitslagen is natuurlijk van harte welkom. Ik zit zelf niet op twitter of facebook en via die kanalen is nieuws vaak sneller beschikbaar dan via de officiële kanalen.