|
|
Het is di 07 sep 2010, 08:19
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Trainingsdag Wedstrijdgerichte Ultralopers
| Auteur |
Bericht |
|
Ann Lens
|
Ik zit al bijna vanaf het eerste begin bij de werkgroep “Training, voeding en selectie” van het Ultraplatform. Ik ben er bij gekomen toen André van de Vliert mij (als zijn trainster) vroeg of ik ook iets voor het ultralopen wilde doen. Want ik had veel trainersopleidingen gedaan, en beschikte over ruime praktijkervaring, ook op het gebied van blessures en voeding.
Het artikel van Wim Bart over de Trainingsdag voor Wedstrijdgerichte Ultralopers heb ik met belangstelling gelezen. Het is geschreven namens de werkgroep (die blijkbaar al weer een andere naam heeft), dus ook namens mij. Wim Bart weet het mooi te verwoorden: “Een platform waarbij door communicatie, kennisoverdracht en openheid mensen worden samengebracht en gezamenlijk de toekomst wordt bepaald”. Maar de praktijk is helaas minder fraai. Met mij is helemaal nergens over gesproken. Ik kreeg vlak voor de publicatie slechts een kort mailtje van Wim Bart, waarin hij schreef dat de slechte communicatie binnen de werkgroep wat hem betreft “bewust” was. De aangevoerde reden daarvoor is te zot voor woorden, en zal ik hier maar niet herhalen. In dat mailtje werd mij “procedureel” meegedeeld dat Wim Bart was afgetreden als werkgroepcoördinator, en was opgevolgd door Mark de Boer. Als ik door wilde gaan in de werkgroep, moest ik dat maar aan Mark laten weten. Dat is dus heel wat anders dan in het mooie stuk van Wim Bart staat: dat Mark de Boer in overleg met de werkgroepleden gevraagd is het stokje over te nemen.
Het blijft natuurlijk absurd dat er bij het ultraplatform in een groepje van slechts drie mensen niet eens communicatie plaats vindt. Geen wonder dat de gekozen datum door een “communicatiestorinkje” samenvalt met een andere trainingsdag. Ik vraag me af hoe beslissingen bij het platform tot stand komen, en door wie ze eigenlijk worden genomen. Waar is die openheid, en waar blijft de beloofde verenigingsstructuur?
Tot op heden heeft nog niemand van de sectie training weer contact met me opgenomen. Waarom schrijf ik nu iets over deze kwestie op het forum, en heb ik niet eerst contact opgenomen met Wim Bart? Wel, in zijn mailtje stond ook heel duidelijk “Ik wil hierover geen discussie”. Als het platform echt door communicatie en openheid gezamenlijk de toekomst wil bepalen, moet het wel anders.
|
| vr 16 okt 2009, 20:28 |
|
 |
|
Mark de Boer
Global Moderator
|
 Re: Trainingsdag Wedstrijdgerichte Ultralopers
Beste Ann,
Mijn emailadres is: deboer-vermeulen -AT - planet PUNT nl.
Maar dat stond ook in het stukje op de site hier.
groet,
Mark
_________________ "De finish is nooit het einde van het lopen." Jan Knippenberg
|
| vr 16 okt 2009, 21:40 |
|
 |
|
Ton Peters
|
Beste Mark, Het verstrekken van je e-mailadres verduidelijkt niets aan een beschreven gang van zaken die toch op zijn minst enkele vraagtekens oproept.
|
| vr 16 okt 2009, 22:44 |
|
 |
|
Jeroen Romeijn
|
@ ton
lijkt me iets wat intern besproken moet worden en niet hier op het forum!
|
| vr 16 okt 2009, 22:53 |
|
 |
|
Wim Bart Knol
|
Hoi Ann,
Heb jullie als werkgroep een persoonlijke mail gestuurd. Ik hoop dat jullie eruitkomen.
Groet, Wim Bart
|
| vr 16 okt 2009, 23:53 |
|
 |
|
Henri Thunnissen
|
Ik vind het heel zinvol dat Ann de slechte communicatie hier op het forum meldt, hoewel de verdere afhandeling hier wat mij betreft niet thuishoort. De communicatie in een werkgroep van 3 leden moet beter. Daarbij heb ik er alle vertrouwen in dat de betrokkenen er samen naar wederzijdse tevredenheid uitkomen.
Een van de moeilijkste dingen die er bestaat is goed communiceren. En toch is het zeker voor ons als Ultraplatform zo ontzettend belangrijk. Er zijn maar weinig ultralopers en trainers en daarvan is maar een klein deel bereid om actief te zijn binnen Ultraplatform. Dat betekent dat we zuinig op elkaar moeten zijn, we kunnen het ons simpelweg niet permitteren als er teveel mensen met Ultraplatform stoppen.
Laat in de slechte communicatie rond de trainingsdag een les zitten en laat het ons op scherp zetten om in het vervolg beter met elkaar te communiceren.
Wat de trainingsdag in Noord betreft heeft hiervoor zich nog niemand bij mij aangemeld. Nellie en ik verwachten trouwens ook niet echt veel lopers. Het idee van de regionale trainingen moet nog van de grond komen, we moeten het de tijd geven.
|
| za 17 okt 2009, 15:00 |
|
 |
|
Hans Jurriaans
Geregistreerd op: za 14 feb 2009, 21:57 Berichten: 44 Woonplaats: Tegelen
|
Wat de trainingsdagen betreft lijken mij behalve een goede communicatie in de werkgroep (en natuurlijk ook naar buiten toe) twee zaken van belang, ten eerste plan de trainingsdagen ruim van te voren (bijv. in november of december voor het hele komende jaar) en plan ze zodanig dat ze als voorbereidende training op een van de grote Nederlandse ultralopen te gebruiken zijn. De kans op een bevredigend aantal deelnemers lijkt mij dan het grootst. Behalve vermelding van de data op Ultraplatform is vermelding in de Ultrakalender op Ultraned denk ik ook wenselijk.
_________________ "Het is de race van het individu tegen de beperkingen van zijn eigen lichaam..... ." Frank Waters, De man die het hert doodde
"Plezier in het lopen, daar gaat het om."
|
| ma 19 okt 2009, 20:28 |
|
 |
|
Mark de Boer
Global Moderator
|
Ha Hans, We zullen zeker de volgende bijeenkomst iets eerder doorgeven. Ik meen dat we nu zo'n beetje drie maanden van te voren hebben aangegeven wanneer de bijeenkomst gepland was. Verder hebben we een lijst van bijna dertig lopers / loopsters die volgens ons tot de doelgroep behoren. Die doelgroep is redelijk ruim genomen, met het verhaal van WB Knol van 28 september als leidraad. http://www.ultraplatform.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=233:opnieuw-trainingsdag-voor-brede-groep-toppers&catid=43:nationale-selectie&Itemid=117Mocht je meer info willen, mijn emailadres staat hier in een bovenstaand mailtje.
_________________ "De finish is nooit het einde van het lopen." Jan Knippenberg
|
| ma 19 okt 2009, 20:52 |
|
 |
|
Jeroen Romeijn
|
@ hans
tijdens de eerste selectie training is al afgesproken dat er in oktober getraind zal gaan worden.
ruim op tijd hebben de selectie lopers (met ambitie, potentie, of reeds behaalde selectie status om deel te nemen aan een EK/WK 100km/24uur) mail gekregen met de datum.
gezien het een selectie training is lijkt me persoonlijk vermelding in een kalender of ultraned nogal zinloos. iedereen is nl. per mail uitgenodigd.
iedereen die in het selectie-bestandje is opgenomen is tevens gevraagd of ze atleten kennen met potentie of ambitie zodat we deze mee kunnen laten trainen.
qua communicatie is volgens mij hierin niet fout gegaan.
|
| ma 19 okt 2009, 21:29 |
|
 |
|
Henri Thunnissen
|
En toch zal met alle respect de communicatie verbeterd moeten worden. Als de datum van de centrale training al 3 maanden bekend is, zet dan in ieder geval alvast een vooraankondiging op Ultraplatform. Dan weet iedereen die bij Ultraplatform betrokken is wat er aan zit te komen.
De communicatie binnen een werkgroep moet natuurlijk altijd via telefoon of mail gaan. Als iets moeilijk ligt kun je beter even de telefoon pakken. Je moet zoiets niet op de site lezen.
Een centrale training is inderdaad niet iets voor de kalender van Ultraned. En als ik naar de wedstrijdkalender kijk is de datum van de centrale training goed gekozen.
|
| di 20 okt 2009, 00:40 |
|
|