Het is di 07 sep 2010, 07:56

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Noord Holland Pad 
Auteur Bericht

Bericht Re: Noord Holland Pad Etappe 4
En de foto's van alweer de 4e trainingsloop in 2010 van regio Noord West:

http://picasaweb.google.nl/erwinb09/Noo ... adEtappe4#

Laatst bijgewerkt door Erwin Borrias op za 30 jan 2010, 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

za 30 jan 2010, 22:34
Profiel E-mail

Bericht Re: Noord Holland Pad
Wat heb ik genoten de afgelopen drie zaterdagen, alle weer soorten die de moeder winter bezit hebben we mogen ervaren.
Mijn poldervrees is dankzij jullie ook iets minder geworden.
Mensen bedankt.

za 30 jan 2010, 23:15
Profiel E-mail

Bericht Re: Noord Holland Pad
Gisteren is de 4e en tevens laatste etappe van het Noord Holland Pad gelopen. De route bestond uit 3 delen: Obdam - Kolhorn, 21 km; Kolhorn - Julianadorp, 22 km; Julianadorp - Den Helder, 15 km. De route-technische hindernissen bestonden dit keer uit 2 afsplitsingen, 1 pont en 1 park met beperkte openingstijden. 1 vrouw en 8 man traden aan in Obdam, dat wij vorige week in het donker in de sneeuw hadden verlaten. Nu gingen wij vergezeld door een vriendelijk zonnetje op pad. Het had de voorgaande nacht rijkelijk gesneeuwd, hetgeen resulteerde in glibberen en glijden over de wegen en ploegen over de velden (door de sneeuwlaag was het niet duidelijk of er sprake was van een weiland, een bollenveld of een weedplantage). Gelukkig bleef iedereen op de been. Ter bevordering van de beweeglijkheid moesten we nog over de nodige hekwerken heen. In het pittoresque Kolhorn hebben we gepauzeerd in café-restaurant 't Anker (http://www.caferestaurantanker.nl/). De afsplitsing richting Den Oever was midden op een dijk, overduidelijk aangegeven en dus geen probleem. De afsplitsing richting Anna Paulowna heb ik persoonlijk niet gezien. Vlak voor Julianadorp volgde het pontje over het Noord Hollands Kanaal. Een aantal van ons keek met wazige blikken om zich heen, waar ze met hun OV-chipcard konden in- en uitchecken, maar de pontbaas was er nog één van het oude stempel en nam alleen kontant geld aan. Eenmaal aan de andere kant begon het te sneeuwen (natte sneeuw) en zette de schemer langzaam maar zeker in. Het Landalpark Ooghduyne wisten wij nog vóór sluitingstijd (17.30) te bereiken. Na nog wat verdere omzwervingen passeerden wij station Den Helder Zuid. De geplande 58 km stonden inmiddels op de teller. We besloten daarom maar af te zien van het resterende stuk naar Den Helder CS. De terugreis was evenals de 2 voorgaande weken geen onverdeeld succes, waarbij ik ten dele hand in eigen boezem dien te steken. Mijn uitrusting is niet zo geavanceerd. Als het regent, word ik nat. Droge kleding in een waterdoorlatend rugzakje stoppen schiet ook niet op onder dergelijke omstandigheden. Kortom, halfnat op een koud perron, halfnat in een niet al te warme trein en halfnat op de fiets van het station naar huis. Dat ik binnen 1 minuut na thuiskomst al onder de douche sta heeft dus niets met hygiëne o.i.d. te maken.
Bij afwezigheid van Henk Geilen, die ook deze week er niet in geslaagd was om een uitreisvisum te verkrijgen, was Erwin Borrias onze fotograaf (zie elders).
Aangezien de kalender de komende tijd voldoende startgelegenheid lijkt te bieden, is er wellicht niet zo'n behoefte meer aan trainingslopen. Voor de toekomst overweegt de afdeling Noordwest van het Ultraplatform de Stelling van Amsterdam (net zoiets als de Stelling van Pythagoras, maar dan anders; http://www.wandelnet.nl/wandelroute/ste ... -amsterdam) alsmede een JKM voor wannabees (net zo iets als de 'gewone' JKM, maar dan anders).

zo 31 jan 2010, 16:24
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2