Het is wo 21 apr 2021, 06:11

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Dinah Might 2017 
Auteur Bericht

Bericht Dinah Might 2017
Verslag Marco Hartman:

Gisteren ruim 50 km heerlijk gelopen en daarna nog 30 kilometer met ups en downs door gelopen tijdens de Dinah Might 50 miles ultrarun in de Noord Oost-polder.
Om even na half negen mogen we vertrekken, zoals gebruikelijk loop ik meteen achterin. Al vrij snel loop ik samen met Ubel Dijk en tikken de kilometers lekker weg.
Het zonnetje schijnt en het begint zowaar warm te worden.

Na 17 kilometer komen we bij de eerste verzorgingspost, het thermoshirt gaat uit en in korte broek en t-shirt ga ik samen met Ubel het Kuinderbos in. 15 kilometer slingeren over ATB-paden, heuveltje op en af. Het tempo zakt hier ook iets weg.

Na 33 kilometer de tweede post, we verlaten het Kuinderbos en gaan een lange recht dijk op. De zon is niet meer zichtbaar en de regen komt inmiddels met bakken uit de hemel. Wel weet ik het tempo weer op te pakken en voor ik het weet ben ik 10 kilometer verder in Blokzijl.

Op de dijk had ik Ubel achter mij gelaten, maar hier komt hij weer bij. Mijn tempo is wat aan het wegzakken. Bij 48 kilometer komen we bij de volgende post, een yoghurt, bidons bijvullen en weer door naar het Waterloopbos. In dit bos is mijn GPS ineens uit, opnieuw opstarten en door op de handheld GPS die ik ook bij mij heb, helaas moet ik hier eerst de batterijen van wisselen, die waren inmiddels leeg. Ik wandel rustig door terwijl ik de gpsen weer probeer op te lijnen. Op de smalle paden en bruggetjes kom ik nog een grote groep wandelaars tegen, inhalen gaat niet dus er maar even achter blijven.

Als alles weer opgeilend is kan ik weer wat tempo proberen te maken. Ik merk wel dat het beste eraf is, Ubel is inmiddels ook in de verte verdwenen. De route loopt langs een oude vuurtoren, daarna weer een lange rechte polderweg waar geen eind aan lijkt te komen. Dan is er eindelijk een einde van deze weg in zicht, de laatste post staat hier ook, als ik hier aankom vertrekt Ubel net. Ik vul mijn bidon snel bij, neem een bekertje sportdrank en ga achter Ubel aan, nog 16 km te gaan.

Met een tussenruimte van ongeveer 100 meter lopen we in redelijk hetzelfde ritme langs de dijk, weer een kilometers lange rechte weg. Dan mogen we eindelijk van de dijk af en wacht Ubel even zodat we samen over Schokland kunnen lopen. Nog mar een kilometer of 7, maar het gaat erg zwaar nu. Ik heb moeite om het tempo te volgen en moet weer een gaatje laten.

Met nog twee kilometer te gaan komen we weer samen te lopen, nog even een kleine versnelling (tenminste zo voelde het) en dan zijn we weer in de tuin bij Johan Wander. ongeveer 10 uur en 20 minuten lopen over ruim 80 kilometer.

Na afloop wordt er goed voor ons gezorgd, kippensoep, pastechi en macaroni onder het genot van een Radler 0,0 (ik moet nog rijden). Met een voldaan gevoel kan ik weer richting huis.

zo 02 apr 2017, 11:42
Profiel E-mail

Bericht Re: Dinah Might 2017
verslag Johan Wander, organisator DMU50 2017

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1190355227756536&id=1077654945693232

zo 02 apr 2017, 17:33
Profiel E-mail WWW

Bericht Re: Dinah Might 2017
Verslag Gertjan Lahuis:

http://www.gertjan-runs.com/?p=3042

zo 02 apr 2017, 20:17
Profiel E-mail WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]